W pierwszym roku sprzedaży modelu ID.3 Volkswagen zyskał blisko 70.000 nowych klientów

Znakomite wyniki elektrycznego Volkswagena ID.3 po pierwszym pełnym roku obecności na europejskim rynku: "Samochód jest absolutnym hitem. Przemawia do klientów i - zaczynając od zera - natychmiast zdobył najwyższe pozycje wśród nowo rejestrowanych samochodów elektrycznych w wielu krajach" - mówi Klaus Zellmer, Członek Zarządu Volkswagena ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej. Do końca września samochód zamówiło w Europie ponad 144.000 klientów. 50 procent z nich nie jeździło wcześniej Volkswagenem - wynika z badań zleconych przez Volkswagena. "ID.3 trafił do ponadprzeciętnej liczby nowych grup nabywców dla Volkswagena. Niemal 70.000 nowych klientów jest najlepszym dowodem na to, że z tym modelem i z naszą strategią mobilności elektrycznej jesteśmy na dobrej drodze" - dodaje Zellmer.

Dla porównania – średnia grupa klientów, którzy pierwszy raz wybrali Volkswagena dla innych modeli marki, wynosi około 36 procent. W pierwszej połowie 2021 r. duży popyt na ID.3 i drugi model z rodziny ID. sprawił, że Volkswagen w bardzo krótkim czasie stał się liderem rynku samochodów elektrycznych w Europie. W sierpniu model ten był najpopularniejszym elektrycznym na wielu rynkach, m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Austrii i Szwajcarii. W oparciu o dane na temat rejestracji nowych samochodów, ID.3 zajął w sierpniu pierwsze miejsce w Europie Zachodniej wśród samochodów elektrycznych. W celu zaspokojenia dużego popytu z linii produkcyjnych w Zwickau i Dreźnie codziennie zjeżdża około 1200 najlepiej sprzedających się samochodów elektrycznych, a zakład w Zwickau pracuje na trzy zmiany na obydwu liniach produkcyjnych. Ponadto, w Anting w Chinach ruszyła produkcja na rynek lokalny – na rynku chińskim auto pojawi się jesienią tego roku.

W Polsce od września 2020 roku aż do dziś na drogach pojawiło się dokładnie 375 egzemplarzy ID.3. „ID.3 stał się jednym z najpopularniejszych modeli elektrycznych w Polsce, co pokazuje że elektryczna mobilność w wydaniu Volkswagena na przed sobą świetne perspektywy. Wprowadzenie ID.4 i nadchodząca premiera ID.5 to dla nas kolejne bodźce, nadające dynamiki naszej elektrycznej transformacji" – zauważa Michał Świtaj, koordynator ds. elektromobilności w marce Volkswagen.

Volkswagen przeprowadził niedawno ankietę wśród klientów ID.3 w Niemczech na temat powodów zakupu i sposobu eksploatacji auta. Głównymi kryteriami zakupu lub leasingu ID.3 okazały się przyjazność dla środowiska (60 procent) i innowacyjność technologiczna (51 procent). Kolejnym ważnym kryterium dla klientów było bardzo dobre wsparcie, które zapewnia rozbudowana sieć dealerów i serwisów Volkswagena.

Dla prawie 80 procent niemieckich klientów ID.3 jest najczęściej używanym samochodem w gospodarstwie domowym. „To podkreśla, że auto doskonale nadaje się do codziennego użytku" – komentuje Silke Bagschik, kierowniczka sprzedaży i marketingu linii produktów e-Mobility. Dla większości użytkowników ładowanie samochodów w domu jest już całkowicie neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Około 70 procent z nich korzysta wyłącznie z energii elektrycznej, która pochodzi z własnego systemu fotowoltaicznego lub od dostawcy energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. Biorąc pod uwagę fakt, że produkcja ID.3 w Zwickau i Dreźnie również jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla, „wykonaliśmy bardzo duży krok do osiągnięcia naszego celu, którym jest mobilność neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla" – mówi Silke Bagschik.

Rodzina modeli ID. wnosi istotny wkład w powodzenie strategii „Way To Zero". Do 2030 roku co najmniej 70 procent sprzedaży Volkswagena w Europie będą stanowić samochody elektryczne, czyli znacznie ponad milion aut. W Ameryce Północnej i w Chinach udział pojazdów elektrycznych w sprzedaży powinien wynieść co najmniej 50 procent. Ponadto, Volkswagen co roku będzie wprowadzać na rynek przynajmniej jeden nowy samochód elektryczny.